Race Driver Grid
R4T3N
Azt hiszem a legegyszerűbben erről a játékról így lehet nyilatkozni: FANTASZTIKUS.
A Codemasters igen nagyot aratott ezzel a játékkal, hisz a jó szempontok mellett eltörpülnek azok a rossz élmények, amiben a játékosnak élménye lehet- sőt, talán nincs is ebben a játékban semmi, amiért nem ajánlanám mindenkinek. a TOCA utódja eltér elődjétol, bár ez szerintem előnyére vált. Versenyezhetünk Amerikában, Japánban, és Európa számos városában.
Amerika: Itt az utcán versenyzünk, a kanyaroknál az ütközést gumikból kirakott fal csökkenti, azonban néha ez sem elég, és keményen megsínyli járművünk apró hibánkat- nem vettük le a gázról a lábunk elég hamar.
Európai pályáinkon már biztosabb a dolog, ott kevesebb a halálozási arány, ugyanis a gumit és a falakat felcseréli a sóder, néhány esetben a csúszós fű. Itt már jobban kell vigyáznunk, hisz az útról letérve leragadva a sóderban elég sokat veszíthetünk esélyeinkből.
Japán: Itt a driftre fektették a hangsúlyt a fejlesztők, és én ezeket szerettem a legjobban a GRID-ben. A drift jelentése, ha egyesek nem tudják, egyes kanyarok "farolással" való bevétele, azaz: húzd a kéziféket, pörgesd a kereket, és ne érj a falhoz! hisz akkor értékes pontokat veszíthetsz.
Ha gép ellen versenyzünk, akkor nem igazán izgalmas a játék, hisz betartja a szabályokat, nem szeret lökdösködni, félti az autóját, okosan választja meg a sebességet, és veszi be a kanyart- amit mi egy kis kövér gázzal megtoldva kétszer olyan gyorsan bevehetjük, bár ennek az ára sokszor a futóművünk. Ha online játszunk, akkor viszont izgalmasabb lehet, hisz elég sokan vannak akik a "told neki Sanyi!" módszert alkalmazzák, ezálltal nem csak saját autójukat, de a miénket is könnyen lenullázzák. A grafikája a játéknak megnyerő, a fizikai kihatások realisztikusak, autó törése befolyásolja járművünk irányíthatóságát- azaz 1-2 erősdebb karambol után könnyen alulkormányzott lehet a négykerekű, esetleg elkezd oldalra húzni- ami nagyon idegesítő. Azonban ha lenullázzuk autónk visszapörgethetjük az időt, és újra megpróbálkozhatunk a kanyar bevételével (Mintha egy perzsa hercegnek is lett volna ilyen képessége)
Ami nagyon idegesített a játék során, hogy nincs zene versenyzés közben, amikor viszont ütemesen ismétlődő zenei hanghatásokat hallunk akkor sem épp az én stílusom (azaz techno-s szar volt), nem úgy, mint 1 NFS-ben, ahol rock-ot hallgathatunk miközben gumitgyilkolunk. Eleinte sokaknak az irányítás is gondot jelenthet, viszont javasolni tudom a beállításoknál az advanced részt, ott be lehet állítani a fék erősségétől az autó húzásáig mindent. Ezzel elszórakoztam kicsit, aztán kialakult hogy milyen versenyhez mit használjak, és így már "profin" toltam.
Összesítve: a GRID egy felejthetetlen autóversenyzős játék, és szépségei mellett eltörpülnek negatív tulajdonságai. Szerintem 10 évtől terjedően a 30-40évig lelhetnek benne örömet a számítógépes játékokkal játszóak, és én személy szerint ajánlom.
Minimális gépigény: | Ajánlott gépigény: | |||
CPU: | Pentium 4 @ 3.0GHz or Athlon 64 3000+ | CPU: | Intel Core 2 Duo @ 2.66Ghz or Athlon X2 3800+ | |
RAM: | 1GB RAM | RAM: | 2GB RAM | |
VGA: | Graphics Card*: GeForce 6800 / Radeon X1300 or above | VGA: | Graphics Card*: GeForce 8800 or Radeon X1950 | |
OS: | Windows XP/Vista. (If running Windows Vista, SP1 is recommended) | OS: | Windows XP/Vista. (If running Windows Vista, SP1 is recommended) | |
HDD: | 12.5 GB Hard Drive Space | HDD: | 12.5 GB Hard Drive Space | |
Hang: | DirectX Compatible Sound Card | Hang: | Sound Card: Creative Sound Blaster X-Fi Sound Card | |
DirectX: | DirectX 9.0c | DirectX: | DirectX 9.0c | |
Felbontás: | Felbontás: | |||
ODD: | Dual Layer Compatible DVD-ROM Drive | ODD: | Dual Layer Compatible DVD-ROM Drive | |
Hálózat: | TCP/IP mode (2-12 players) Requirements: Broadband internet connection required - 512kbps + Recommended TCP/IP Network | Hálózat: | TCP/IP mode (2-12 players) Requirements: Broadband internet connection required - 512kbps + Recommended TCP/IP Network |